Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne są narzędzia, które wpływają na decyzje zakupowe klientów. Od ich prawidłowego zastosowania mogą zależeć dochody firmy. Warto więc wiedzieć, jak można wykorzystać jedną z takich technik i zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy.
Co to merchandising? W jakim celu się go wykorzystuje?
Merchandisingto różnorodne działania marketingowe, które przyczyniają się do wzrostu sprzedaży towarów i usług. Są one wykorzystywane przez dostawców i detalistów. Najlepiej, jeśli prowadzą oni skoordynowaną politykę. Wówczas mogą liczyć na najlepsze efekty swoich działań.
Właściwie wykorzystane zasady tej techniki powodują, że klient czuje się dobrze potraktowany i obsłużony oraz pragnie zapoznać się z większą ilością produktów danej firmy. Z tego powodu należy inwestować w profesjonalną obsługę klientów oraz w polepszenie efektywności sprzedaży. Te działania prowadzą do zwiększenia liczby kontrahentów i polepszenia wizerunku firmy, a w efekcie do pomnożenia jej zysków.
Wprowadzaniem odpowiedniej strategii, która ma przyczynić się do zwiększenia zainteresowania klientów ofertą danej firmy, zajmuje się merchandiser. W swojej pracy trzyma się pewnych zasad.
Zasady merchandisingu, które przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku firmy
Merchandising wykorzystuje podstawy psychologii społecznej i mechanizmy, które mają wpływ na postępowania kupujących.
W działaniach merchandisera nie ma przypadkowych ruchów. Wszystko służy zwiększeniu sprzedaży i wypromowaniu firmy. Stara się on o to, żeby dane przedsiębiorstwo i jego produkty wywoływały pozytywne emocje u klienta i aby czuł się on zaopiekowany. Ważna jest więc odpowiednia obsługa klienta i indywidualne podejście do niego. Należy wysłuchiwać jego oczekiwań i dostosowywać się do jego potrzeb. Warto więc zatroszczyć się o spersonalizowane produkty.
Inną zasadą jest dbanie o wysoką jakość produktów. Jeśli klient widzi, że gadżety wykonane są z trwałych i naturalnych materiałów, jest bardziej skłonny sięgnąć po inne produkty tej firmy. Także dbałość o środowisko naturalne pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i może przyciągnąć do niej nowych klientów, którym przyszłość naszej planety nie jest obojętna.
Oczywiście ważna jest też prezentacja produktów czy zadbanie o odpowiednie wyeksponowanie aktualnych cen. Brak informacji o niej lub jeszcze gorsze manipulacje związane z niejasnymi zasadami promocji odstraszają potencjalnych klientów.
Merchandising jest z powodzeniem wykorzystywany przez influencerów, którzy wykorzystują przywiązanie fanów do nich, aby wypromować swoje gadżety. Followersi im ufają i są skłonni kupić wiele ich produktów, generując tym samym duże zyski.
Merchandising — zadbaj o jakość produktów i wypromuj swoją firmę
Merchandising to technika marketingowa, która przyczynia się do wypromowania firmy i wzrostu sprzedaży. Jej wdrażaniem zazwyczaj zajmuje się profesjonalny merchandiser. W trakcie jej wprowadzania warto sięgnąć po gadżety wykonane z trwałych i ekologicznych materiałów, które na pewno pomogą w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.