Galerie handlowe to dziś nie tylko sklepy po brzegi wypełnione towarami, oferujące na bieżąco najnowsze kolekcje i raczące nas cyklicznie obniżanymi cenami. To prawdziwe miasteczka zakupowe, które – na kształt dawnych miejskich rynków skupiających wokół siebie życie lokalnej społeczności – są centrami życia społecznego. Ośrodkami o wielu rozmaitych funkcjach – od handlowej i usługowej, po rozrywkową, rekreacyjną, a również i towarzyską i integracyjną. Tutaj zrobimy zakupy i naprawimy zepsuty sprzęt, spędzimy aktywnie czas, zjemy posiłek i odpoczniemy przy filiżance ulubionego napoju. Nic dziwnego, że w galeriach lubimy spędzać swój wolny czas, a miejsca bywają pierwszym wyborem na spotkanie ze znajomymi.
Elegancja, styl i nowoczesne, przyciągające wnętrza
Galerie handlowe dawno już przestały wyglądać jak kanciaste domy towarowe i toporne magazyny bez większego polotu. Współczesne centra stawiają na elegancję i intrygujące formy wpisujące się w miejski styl, nawiązujące do historii lub budujące nowoczesną markę. Finezyjne elewacje są podświetlane, a przed wejściem aranżowana jest ciekawa przestrzeń, pełna architektonicznych komfortowych rozwiązań i dekoracji, niejednokrotnie fontann, zieleni i wodnych akwenów. Równie atrakcyjnie prezentują się wnętrza, dodatkowo regularnie zdobione tematycznymi dekoracjami z okazji bieżących świat i istotnych dla okolicznej społeczności wydarzeń. Nowoczesna galeria handlowa jest też nierzadko zaangażowana w życie lokalne – dba o okoliczną infrastrukturę, uczestniczy we wprowadzaniu rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i komfort mieszkańców.
Popularne sklepy wielkich sieci i rynkowe nowości
Odwiedzając galerię handlową możemy liczyć na wyjątkowo bogatą ofertę rynkowych nowości. Zwykle spotkamy co najmniej kilka sklepów z tej samej branży z różnorodnym asortymentem. Standardem będzie obecność najbardziej popularnych sklepów sieciowych znanych marek. Wizyta w nich to skuteczna metoda, by znaleźć to, czego szukamy, ale również sposób, aby nie przegapić żadnych rynkowych i modowych nowinek. A to kolejny z powodów, dla których w galerii bywamy częściej, niż potrzebujemy – oglądając, przymierzając, sprawdzając, jak w rzeczywistości prezentuje się widziany w telewizji czy internecie produkt. Dzięki zebraniu wszystkich sklepów pod jednym dachem, możemy zaoszczędzić mnóstwo czasu. Taka forma zakupów jest znacznie bardziej komfortowa, niż ganianie po punktach rozlokowanych w całym mieście.
Promocje, przeceny i wyprzedaże – nie tylko sezonowe
Przestępując próg galerii, niemal zawsze trafimy na jakąś promocję, obniżkę ceny czy wyprzedaż magazynowej nadwyżki. Choć cykliczne wielkie wyprzedaże odbywają się wciąż dwa razy do roku, wiele sklepów, próbując „złapać” nowych klientów, oferuje linie produktów w stałych, niższych cenach. Na porządku dziennym są już międzysezonowe rabaty oraz prześciganie się z terminami startu akcji wyprzedażowych. Bywając regularnie w galerii handlowej i umiejętnie korzystając z obniżonych cen w ciągu roku, można naprawdę sporo zaoszczędzić. Na stałych klientów czekają dodatkowe upusty, programy i karty lojalnościowe oraz nagrody i niespodzianki. Stali bywalcy umiejętnie łączą ofertę internetową i zakupy w aplikacjach z odwiedzinami w ulubionych sklepach galerii handlowych.
Rozbudowana i różnorodna oferta gastronomiczna
Co może zaskoczyć, wielu klientów odwiedzających miejsca typu galeria handlowa zainteresowanych jest wyłącznie możliwością zjedzenia posiłku. Reszta regularnie korzysta z oferty gastronomicznej – średnio niemal co druga osoba przynajmniej raz w miesiącu. W dużych i nowoczesnych centrach strefa gastronomiczna nie stanowi już pobocznej i uzupełniającej funkcji, jak to bywało w obiektach starszego typu, ale odgrywa ważną rolę i zajmuje nawet ponad 10 proc. powierzchni galerii. Coraz częściej znajdziemy tu pojawiają się punkty z ofertą gastronomiczną, jakie trudno jest znaleźć w innych częściach miasta. Sporo powierzchni zajmują też znane, sprawdzone i lubiane kawiarnie, pizzerie, bary i sieciowe restauracje.
Galeria handlowa jako miejsce na aktywność i relaks
Współczesna galeria handlowa coraz częściej widziana jest jako doskonałe miejsce na wypoczynek, spotkanie z przyjaciółmi i po prostu – miłe spędzenie wolnego czasu. I właśnie z tą myślą do centrów przychodzi coraz więcej klientów, szczególnie osób z pokoleń Y i Z, ale i rodziców z dziećmi. Już nie chodzi tylko o zakupy, ale przede wszystkim przyjemnie wypełnione chwile – na placu zabaw, w kręgielni, kinie, fitness clubie. A także uczestnictwo w organizowanych wydarzeniach typu eventy, pokazy, animacje i warsztaty, zawody czy koncerty. Bogatą ofertę rozrywkową posiada m.in. jedno z największych centrów handlowych na Dolnym Śląsku, plasujące się w pierwszej piątce najlepszych miejsc do zrobienia zakupów w Polsce – Magnolia Park we Wrocławiu. Galeria regularnie dostarcza swoim klientom powodów do radości i możliwości aktywnego współuczestnictwa w atrakcjach i wydarzeniach.
Pojemny parking dla klientów zupełnie za darmo
Jednym z największych udogodnień galerii jest oferowany przez większość z nich bezpłatny parking dla klientów. To ciekawa odmiana w porównaniu z pozostawianiem samochodu w centrum miasta, gdzie w większości obowiązuje strefa, a opłata za godzinę postoju nie należy do najmniejszych. Wielogodzinny pobyt na zakupach zlokalizowanych w lokalnych sklepikach i pasażach handlowych, po zliczeniu opłat parkingowych, może okazać się mało korzystny. Galeria handlowa tymczasem ma dla swoich klientów nawet kilka tysięcy wolnych miejsc na zaparkowanie samochodów – i to zupełnie za darmo. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze możemy swobodnie wydać na rodzinny obiad i odpoczynek w kawiarni. Nic dziwnego, że chętnie korzystamy z bezpłatnych stref postojowych.